twitter instagram YouTube

2022-01-03
English Teaching Activities (ETAs)

English Teaching Activities (ETAs)

Ścieżka English Teaching Activities to szansa na sfinansowanie ciekawych projektów z zakresu języka angielskiego realizowanych z dziećmi i młodzieżą w Twoim środowisku, połączona z cyklem inspirujących szkoleń dla nauczycieli.

O PROJEKCIE:
Dwuletnia ścieżka ETAs łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz projektowych) z realizacją projektu i kierowana jest do:
- Nauczycieli języka angielskiego z publicznych przedszkoli i szkół podstawowych mieszczących się na wsiach.
- Lokalnych liderów wiejskich posiadających formalne kompetencje do nauczania języka angielskiego dzieci i młodzieży, którzy nie są zatrudnieni jako nauczyciel i złożą aplikację indywidualnie.
- Lokalnych liderów wiejskich, nieposiadających formalnych kompetencji do nauczania języka angielskiego, którzy nie są zatrudnieni jako nauczyciel i podejmą współpracę z nauczycielem języka angielskiego zatrudnionym w wiejskiej szkole czy przedszkolu, a projekt zaplanują w pozaszkolnym środowisku lokalnym, np. świetlicy wiejskiej, bibliotece czy w siedzibie organizacji pozarządowej.

CEL PROJEKTU:
Projekty, które chcemy dofinansować w ETAs powinny:
- angażować do działania odbiorców projektu (zarówno dziewczęta jak i chłopców), do których projekt jest skierowany – uczestnicy wnoszą istotny wkład w jego realizację – nie są jedynie biernymi odbiorcami działań;
- kłaść nacisk na rozwijanie kompetencji komunikatywnej w nauce języka angielskiego;
- zapewniać dzieciom i młodzieży kontakt z „żywym językiem angielskim” poprzez angażowanie w działania speakers of English, native speakers, cudzoziemców (osobiście, jak i/lub np. via Skype), a także poprzez korzystanie z materiałów źródłowych (np.: bajki, piosenki, filmy w języku angielskim);
- docierać nie tylko do aktywnych i chętnych do nauki uczniów, ale też i tych, którzy potrzebują większego wsparcia i motywacji w nauce języka angielskiego;
-opierać się na zaangażowaniu i chęci działania nauczyciela, lidera lub pary lider i nauczyciel;
- zakładać współpracę z nauczycielami innych przedmiotów (przyrodniczych i ścisłych), poprzez przekazywanie treści z innych przedmiotów w języku angielskim;
- wykorzystywać najlepsze praktyki, polegające na poszukiwaniu nowych metod i form uczenia języka angielskiego (np. nauka poprzez zabawę, promowanie swojej małej miejscowości w języku angielskim);
- poruszać inne istotne społecznie zagadnienia oraz szanować i promować takie uniwersalne wartości, jak wzajemny szacunek i równość ludzi bez względu na ich płeć, rasę, religię,
-  pochodzenie etniczne lub narodowe, opinie, orientację seksualną lub niepełnosprawność;
- uzmysławiać uczniom zależności pomiędzy człowiekiem a środowiskiem naturalnym;
- promować postawy proekologiczne (np. segregację odpadów, oszczędność wody lub energii) i podnosić ekologiczną świadomość uczniów;
- obejmować działania zachęcające do nauki i wskazujące na płynące z niej korzyści;
- uwzględniać ewentualne kwestie transportu dzieci i młodzieży na zajęcia.

NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE:
Projekty należy kierować do konkretnej, stałej grupy dzieci lub młodzieży (15-20 osób) ze szkół podstawowych. Działania projektowe powinny w sposób dobrowolny angażować zarówno osoby zdolne, chętne do nauki języka angielskiego, jak i te, które wymagają więcej pracy i aktywizacji oraz zachęcenia do udziału w projekcie. Zajęcia/aktywności z dziećmi i/lub młodzieżą w projekcie, powinny się odbywać nie rzadziej niż 3 x w miesiącu. Konstruując projekt należy mieć na uwadze dostosowanie ilości działań do możliwości i odpowiednio zaplanować częstotliwość aktywności.

Działania w ramach projektów mogą być realizowane wyłącznie w systemie pozalekcyjnym, bez ocen i w atrakcyjnej dla uczniów formie. Mogą być realizowane w szkole, organizacji pozarządowej lub w innej instytucji na wsi, np. w świetlicy wiejskiej, domu kultury, bibliotece, do czego bardzo zachęcamy. W przypadku projektów zgłaszanych przez liderów powinny być one realizowane poza szkołą, w organizacji pozarządowej lub innej instytucji na wsi, np. w świetlicy wiejskiej, domu kultury czy bibliotece. Formalną stroną umowy w tym przypadku również musi być organizacja pozarządowa. 

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA:    
Planowane jest dofinansowanie ok. 60-65 projektów. Łączna pula środków na ten cel to 845.000 zł.
Maksymalna wysokość dofinansowania projektu, o którą będzie można wnioskować, uzależniona jest od czasu trwania projektu:
- projekty 10-miesięczne (01.09.2022 – 30.06.2023) – maksymalnie 11.000 zł
- projekty 12-miesięczne* (01.09.2022 – 31.08.2023) – maksymalnie 14.000 zł
- projekty 14-miesięczne (01.09.2022 – 15.12.2023) bez działań wakacyjnych – maksymalnie 14.000 zł
- projekty 16-miesięczne* (01.09.2022 – 15.12.2023) – maksymalnie 17.000 zł

TERMIN:
Listy intencyjne należy składać do 31 stycznia 2022 r.

ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej organizatora konkursu www.englishteaching.org.pl/dzialania/etas-pelne-informacje/#zasady 

KONTAKT:
Koordynator:
Justyna Kowalczyk
e-mail: j.kowalczyk@nida.pl
Biuro Programu czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00
Nidzicka Fundacja Rozwoju „NIDA”
13-100 Nidzica, ul. Rzemieślnicza 3
tel. (89) 625 36 51 wew. 2

 

 

Opublikował: op@leszno.pl
Napisz do nas