twitter instagram YouTube

2017-03-06
Organizacjo zaistniej w sieci

Internet odgrywa bardzo ważną rolę w promocji działań organizacji pozarządowych. Jako szybko rozwijające się medium jest coraz łatwiej dostępne i coraz więcej osób korzysta z niego w celu odnalezienia potrzebnych im informacji.

Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że działania promocyjne online to obowiązkowy element każdego przedsięwzięcia – także o charakterze społecznym. Internet pozwala wyróżnić swoją markę, efektywnie informować o prowadzonych akcjach i budować pożądany wizerunek. Po ustaleniu najważniejszych celów komunikacji nie pozostaje nic innego, jak dziarskim krokiem przejść do konkretnych działań!

1. Atrakcyjna strona www

Strona internetowa to zdecydowanie najważniejsze narzędzie promocyjne w organizacji. W dobie powszechności Internetu, właśnie tą drogą najczęściej trafiamy do naszego odbiorcy. Stąd też, jeśli ktoś już trafi na naszą stronę, powinien zostać z miejsca zainteresowany i bez problemu znaleźć to, czego szuka. Powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby strona www zawsze była pod stałą opieką.  Aby otworzyć dobrą stronę www, musimy zadbać przede wszystkim by była:

- aktualna (nie ma nic gorszego na stronie www, niż ostatni news sprzed 3 miesięcy),

- przejrzysta i intuicyjna (strona powinna być czytelna; unikajmy dużej ilości działów na stronie głównej – nasz odbiorca może się pogubić),

- przyjazna graficznie i zgodna z kolorystyką naszej organizacji.

Warto oczywiście zaintrygować internautę oryginalnym designem i treścią, ale też maksymalnie ułatwić mu przeglądanie witryny. Łatwa nawigacja, proste menu i dostosowanie strony do specyfiki urządzeń mobilnych to najkrótsza droga do zrobienia na odbiorcach dobrego wrażenia i odniesienia wizerunkowego sukcesu. Profesjonalna strona internetowa pomaga w promocji organizacji.

Pamiętaj!  Strona www jest często miejscem pierwszego kontaktu z organizacją. A pierwsze wrażenie jest zawsze niezapomniane. Profesjonalna strona internetowa będzie zaszczepiać zaufanie potencjalnych klientów, sponsorów, współpracowników. Dzięki stronie Twoja organizacja będzie wzbudzała większe zaufanie.

2. Prezentacja multimedialna

Niezwykle ważnym elementem identyfikacji naszej organizacji jest Prezentacja multimedialna, która warto zamieścić na naszej stronie. Ponadto warto ją mieć w swoich  zasobach, gdyż materiał ten służyć nam będzie przy okazji wystąpień publicznych. Dobrym narzędziem do upublicznienia naszej prezentacji jest Slideshare. Tu organizacja może za darmo założyć swój profil, gdzie zamieścić może wszelkie prezentacje oraz wydawnictwa elektroniczne. Ze strony korzystać mogą zarówno pracownicy organizacji (szczególnie, gdy  potrzebują prezentacji natychmiast), jak i odbiorcy zewnętrzni. Co warte odnotowania, Slideshare stwarza możliwość powiązania prezentacji z naszą stroną www, dzięki czemu, możemy się atrakcyjniej pokazać na naszej witrynie.

3. Newsletter

Newsletter może mieć formę drukowaną, bądź elektroniczną. Przy okazji tej drugiej,warto pomyśleć, by nasz odbiorca mógł zapisać się do newslettera poprzez stronę internetową. Ważne, aby każdy newsletter miał  możliwość wypisania się z niego, jeśli nasz odbiorca z dowolnych względów zrezygnuje z jego otrzymywania. Pamiętaj jednak jeśli decydujesz się na prowadzenie newslettera, zadbaj o jego regularną wysyłkę. Jeżeli masz zamiar wysyłać go „przy okazji”, bądź wtedy, gdy będzie Ci wygodnie, lepiej nie rób tego w ogóle.

 4. Aktywne profile w mediach społecznościowych

 W dobie uniwersalności Internetu, warto również zadbać, by nasza organizacja widoczna była w sieci nie tylko na własnej stronie www. Coraz więcej internautów szuka potrzebnych informacji w mediach społecznościowych i tutaj zgłasza swoje uwagi i problemy.  Zarejestrowanie się na portalach społecznościowych jest bezpłatne, dlatego też kanały te szczególnie zalecamy do wykorzystania. Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube mają dla trzeciego sektora coraz większe znaczenie. Podstawowymi kryteriami wyboru danego medium są preferencje naszych odbiorców, czyli grup docelowych.

Największą zaletą tego rodzaju promocji jest więc kontakt z odbiorcą, ale też szybka i wygodna promocja materiałów organizacji – filmików z akcji charytatywnych, sprawozdań z działalności podanych w przystępnej formie (np. infografiki). Portale społecznościowe szczególnie mogą być użyteczne, przy konieczności szybkiego zaproszenia na organizowane przez nas wydarzenie. Wtedy za pomocą jednego kliknięcia możemy wysłać zaproszenie do kilkuset osób, (przy założeniu, że tak liczne jest grono naszych znajomych). Szybkość przekazywania informacji, możliwości zbudowania stałej grupy odbiorców, powszechność wykorzystania, to atuty, do którymi nie da się wzgardzić, nawet przy wykorzystaniu innych narzędzi promocyjnych.

Pamiętaj! Warto zadbać o to, aby wszelkie powstające z ramienia naszej organizacji materiały  (strona www, ulotki, prezentacja, wizytówki, papier firmowy etc.) opatrzone były stałą kolorystyką i ustaloną grafiką. Posiadając dokumenty w tym samym kolorze i podobnym stylu, dostrzeżone nawet przypadkiem, staną się od razu rozpoznawalne. Z drugiej strony, operowanie dobrze zaprojektowanym papierem firmowym, profesjonalną wizytówką, zawsze podniesie rangę naszej organizacji w kontaktach z odbiorcami. O budowaniu tożsamości wizualnej Organizacji poczytasz tutaj

5. Teczka prasowa

Opłaca się zbierać wszelkie wycinki z prasy dotyczące działań naszej organizacji. Obecność w mediach to często prestiż i dzięki temu jesteśmy postrzegani jako organizacja  wiarygodna i godna uwagi. A wiadomo, że z taką organizacją chętniej się współpracuje.

6. Publikacja informacji o działaniach organizacji w portalu www.leszno.pl

Promuj swoje działania na stronie www.leszno.pl oraz facebooku Leszczyńskie NGO. Mieszkańcy chcą wiedzieć czym się zajmują organizacje pozarządowe. Odbiorcami działań fundacji, stowarzyszeń czy klubów sportowych są osoby i podmioty z bliższego i dalszego otoczenia organizacji, np.: wolontariusze i ich rodziny, partnerzy organizacji pozarządowej, firmy, organizacje przedsiębiorców, media (ogólnopolskie, regionalne, lokalne, branżowe) czy społeczność lokalna. Zatem tworzenie wizerunku organizacji, rozpowszechnianie wspieranych przez nią idei, promowanie oferowanych produktów i usług to przestrzeń bardzo ważna.

Dlatego też serdecznie zapraszamy do skorzystania z możliwości bezpłatnego umieszczania informacji promujących zarówno działania, wydarzenia, szkolenia, projekty realizowane przez Wasze organizacje, jak i usługi i towary sprzedawane w ramach społecznego biznesu (przez stowarzyszenia, spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, itp.) na stronie www.leszno.pl w zakładce Organizacje Pozarządowe, która powstała specjalnie dla Was.

Zachęcamy również do przesyłania aktualnych danych kontaktowych Państwa organizacji zakładce Baza NGO.

Materiały promocyjne i informacyjne można przesyłać na adres mailowy: ngo@leszno.pl

Przykładowy formularz informacyjny można pobrać tutaj

 

Opublikował: ngo@leszno.pl
Napisz do nas