2020-11-03
Promocja czytelnictwa
Celem programu jest wspieranie wartościowych form promowania czytelnictwa, zarówno poprzez dofinansowywanie innowacyjnych szeroko zakrojonych programów promujących powszechne praktyki czytelnicze, jak i poprzez wsparcie dla przedsięwzięć promujących najbardziej znaczące zjawiska literatury współczesnej.
CEL PROGRAMU:
Strategicznym celem programu jest wspieranie wartościowych form promowania czytelnictwa w Polsce. Kluczowe dla realizacji celów programu będą projekty promujące czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, oraz grup społecznych nie będących aktywnymi uczestnikami życia literackiego w Polsce.
NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE:
Zadanie nr 1: kampanie społeczne, edukacyjne i promocyjne.
Zadanie nr 2: festiwale literackie.
Zadanie nr 3 wydarzenia literackie i promocja nowości wydawniczych.
Zadanie nr 4: cykliczne audycje telewizyjne (minimum 3 odcinki).
Zadanie nr 5: cykliczne audycje radiowe i internetowe (minimum 3 odcinki).
KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:
• samorządowe instytucje kultury (które nie są współprowadzone przez ministra);
• organizacje pozarządowe;
• podmioty prowadzące działalność gospodarczą wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub do Krajowego Rejestru Sądowego.
WYSOKOŚĆ DOTACJI :
Zadanie nr 1: 5 000 zł - 500 000 zł
Zadanie nr 2: 5 000 zł - 300 000 zł
Zadanie nr 3: 5 000 zł - 60 000 zł
Zadanie nr 4: 5 000 zł - 300 000 zł
Zadanie nr 5: 5 000 zł - 60 000 zł
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW:
30 listopada 2020 r.
TERMIN REALIZACJI ZADANIA:
zadania 1-roczne (01.01.2021. - 31.12.2021.)
zadania 2-letnie (01.01.2021. - 31.12.2022.)
zadania 3-letnie (01.01.2021. - 31.12.2023.)
DODATKOWE INFORMACJE:
Dodatkowe informacje można uzyskać dzwoniąc pod numer 12 6171 912 oraz na stronie internetowej organizatora konkursu www.gov.pl/web/kultura/promocja-czytelnictwa3.
KONTAKT:
Instytut Książk
Z. Wróblewskiego 6
31-148 Kraków
Informacje dotyczące programu:
Izabela Sachryń i.sachryn@instytutksiazki.pl