twitter instagram YouTube

2018-04-12
O kampanii 2018

Rusza druga edycja kampanii „WyPRomuj NGO”! Dlaczego promowanie organizacji pozarządowej jest tak ważne? „WyPRomuj NGO. Edycja 2018” to druga odsłona kampanii kierowanej do przedstawicieli leszczyńskich organizacji pozarządowych. Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat korzyści, jakie płyną ze sprawnego i regularnego promowania organizacji.

 

W ramach kampanii będą publikowane poradniki, posty i newsy stanowiące swoiste mini-kompendium wiedzy o metodach dbania o wizerunek organizacji, przygotowania i prowadzenia strony internetowej, działania na portalach społecznościowych, możliwych formach promocji poprzez współpracę z Miastem i wiele innych. Lepsza rozpoznawalność leszczyńskich organizacji, większe zaangażowanie w wolontariat i wydarzenia organizacji, skuteczne inicjatywy – to cele możliwe do osiągnięcia przy zastosowaniu odpowiednich środków promocji.

Nazwa „WyPRomuj NGO” nawiązuje do skrótów PR oraz NGO.  PR, czyli Public Relations, to sposób komunikacji podmiotu z otoczeniem i potencjalnymi odbiorcami, odpowiedni wizerunek oraz reagowanie na negatywne opinie. Działania PR kształtują to, jak postrzegana jest organizacja przez media, instytucje i osoby zewnętrzne. Przekazują pozytywny obraz organizacji. Z kolei skrót NGO rozwija się w „Non Governmental Organisation”, co oznacza organizację pozarządową.

Dlaczego działania promocyjne są tak ważne? Rozpoznawalność organizacji oraz jej dobry wizerunek pomogą przyciągnąć osoby zainteresowane wolontariatem, sponsorów, nowych odbiorców. Nie oznacza to przy tym konieczności inwestowania w promocję środków pieniężnych. Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym możliwe jest bezpłatne szerzenie informacji o misji oraz aktywności organizacji. W kolejnych częściach poradnika będziemy przedstawiać właśnie takie działania. Doradzimy, w jaki sposób skutecznie dotrzeć z przekazem promocyjnym do mieszkańców miasta.

Głównymi punktami kampanii będzie aktywność w sieci, promocja poprzez współpracę z Miastem, wizerunek organizacji i jego spójność, kreowanie przekazu skierowanego do określonych grup odbiorców. Ponadto skupimy się na tworzeniu atrakcyjnej oferty wolontariatu i podpowiemy, jakie podjąć działania, aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby potencjalnych wolontariuszy. Zostaną omówione możliwości oferowane przez Miasto, dzięki którym organizacje mogą promować swoje wydarzenia, zarówno te, które są zaplanowane, jak i te, które już miały miejsce.

Podobnie jak podczas zeszłorocznej edycji, kampania będzie prowadzona głównie poprzez stronę internetową ngo.leszno.pl oraz portale społecznościowe Miasta Leszna, w szczególności fanpage Leszczyńskie NGO. Regularnie będą ukazywać się kolejne artykuły do poradnika, będą poruszane tematy różnych kanałów promowania organizacji, możliwości współpracy z Miastem, dodatkowych wydarzeń i kampanii. Dla zainteresowanych organizacji zostanie zorganizowane i przeprowadzone szkolenie z wybranych tematów w ramach indywidualnego doradztwa.

Mamy nadzieję, że kampania „WyPRomuj NGO. Edycja 2018” przekona przedstawicieli leszczyńskich NGO, że działania promocyjne są istotne w działalności organizacji, a przy tym nie muszą wiązać się ze zwiększonymi kosztami. W ramach kampanii chcemy także przedstawić udogodnienia, jakie Miasto Leszno przygotowało dla organizacji pozarządowych.

W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Waszej dyspozycji pod numerem telefonu 65 529 54 03, mailowo: ngo@leszno.pl oraz w Biurze Pełnomocnika ds. współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Al. Jana Pawła II 21a.

Opublikował: amichalska@leszno.pl
Napisz do nas