twitter instagram YouTube

2018-03-28
Aktywni w sieci

Facebook i Instagram bez tajemnic. Dyżury doradcze

Obecnie coraz większą rolę odgrywają cyfrowe środki przekazu. Poszukując informacji o danym stowarzyszeniu, klubie czy związku, w pierwszej kolejności wyszukuje się strony internetowej organizacji lub jej fan page’a. Poprzez doradztwo „Facebook, Instagram – jak założyć i prowadzić fan page organizacji pozarządowej” chcemy wyjść naprzeciw potrzebom organizacji i ich odbiorców, udzielając wskazówek, w jaki sposób stworzyć profil na Facebooku i Instagramie i jak nim zarządzać.

Dyżury doradcze organizowane są w każdy piątek miesiąca, w Biurze Pełnomocnika ds. Wspólpracy z Organizacjami Pozarządowymi.

Konsultacje są przeprowadzane indywidualnie dla każdej organizacji, ale może w nim wziąć udział jednocześnie kilka osób z organizacji.

Dlaczego warto być aktywnym w sieci?

W dobie uniwersalności Internetu, warto również zadbać, by nasza organizacja widoczna była w sieci nie tylko na własnej stronie www. Coraz więcej internautów szuka potrzebnych informacji w mediach społecznościowych i tutaj zgłasza swoje uwagi i problemy. Zarejestrowanie się na portalach społecznościowych jest bezpłatne, dlatego też kanały te szczególnie zalecamy do wykorzystania. Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube mają dla trzeciego sektora coraz większe znaczenie. Podstawowymi kryteriami wyboru danego medium są preferencje naszych odbiorców, czyli grup docelowych. Największą zaletą tego rodzaju promocji jest więc kontakt z odbiorcą, ale też szybka i wygodna promocja materiałów organizacji – filmików z akcji charytatywnych, sprawozdań z działalności podanych w przystępnej formie (np. infografiki). Portale społecznościowe szczególnie mogą być użyteczne, przy konieczności szybkiego zaproszenia na organizowane przez nas wydarzenie. Wtedy za pomocą jednego kliknięcia możemy wysłać zaproszenie do kilkuset osób, (przy założeniu, że tak liczne jest grono naszych znajomych). Szybkość przekazywania informacji, możliwości zbudowania stałej grupy odbiorców, powszechność wykorzystania, to atuty, do którymi nie da się wzgardzić, nawet przy wykorzystaniu innych narzędzi promocyjnych.

Strona internetowa oraz obecność na portalach społecznościowych np. Facebook  czy Instagram - to zdecydowanie najważniejsze narzędzie promocyjne w organizacji. W dobie powszechności Internetu, właśnie tą drogą najczęściej trafiamy z informacja o nas do mieszkańców.  Stąd też powstał pomysł zorganizowania dla przedstawicieli leszczyńskich NGO doradztwa z zakresu promocji w sieci oraz zakładania i prowadzenia Fan Page organizacji.

Jeśli działasz w Organizacji Pozarządowej i nie wiesz jak założyć lub prowadzic konto na portalu społecznościowym skorzystaj z naszego doradztwa. Pamiętaj, że zarejestrowanie się na portalach społecznościowych jest bezpłatne, dlatego też kanały te szczególnie zalecamy do wykorzystania. Portale takie, jak: Facebook, Instagram czy Twitter, stwarzają możliwości błyskawicznego informowania odbiorców o naszych działaniach.

Dowiedz się jak założyć i efektywnie prowadzić ngo-sowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Bądź tam gdzie Twoi odbiorcy i buduj  wizerunek swojej organizacji w sieci - masz pytania skorzystaj z naszego doradztwa.

Podczas doradztwa dowiesz się m.in.:

  • czym jest fanpage (strona firmowa) na Facebooku i Instagramie?

  • jakie są różnice i części wspólne strony firmowej i profilu osobistego,

  • jak założyć stronę swojej organizacji na Facebook-u i Instagramie,

  • jak konfigurować ustawienia strony firmowej/ngo-sowej,

  • jak wypełniać pola informacyjne,

  • jak konfigurować wygląd strony firmowej/ngo-sowej,

  • jakie są rodzaje postów, dostępnych na stronie firmowej/ngo-sowej i ich przeznaczenie,

  • jak konfigurować menedżera ngo,

  • jakie są rodzaje postów.

 

Opublikował: ngo@leszno.pl
Napisz do nas