twitter instagram YouTube

2021-05-17
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Na całym świecie 17 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Inicjatorem tego wydarzenia jest Stowarzyszenie Child Heplines International, zrzeszające organizacje prowadzące telefony zaufania z ponad 160 krajów.

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 czynny jest od poniedziałku do piątku, w godz. 8.15 - 20.

Z kolei numer 116 111 to jeden z grupy numerów 116 - ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej (pozostałe dwa numery to linia interwencyjna 116 000 w sprawie zaginionych dzieci i 116 123 - telefon zaufania dla dorosłych).

116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży to pierwszy, ogólnopolski i całkowicie bezpłatny telefon zaufania dla młodych osób, prowadzi go Fundacja Dzieci Niczyje

116 111 służy dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony.

Telefon 116 111 jest dostępny 7 dni w tygodniu, można takżę zarejestrować się na stronie www.11611.pl lub napisać wiadomość e-mail.

Pod darmowym numerem 0 800 100 100 możecie znaleźć informacje na temat bezpiecznego poruszania się po Internecie, cyberprzemocy, pornografii dziecięcej itp. To jednak nie wszystkie numery, które istnieją specjalnie dla Was.


Zasady ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:

Anonimowo - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
Bezpłatnie - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.
Dyskretnie - wszystko, o czym  powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

Kim są Konsultanci Telefonu 116 111?

Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi.

Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy. 

Na jaki temat można porozmawiać lub napisać?

  • skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot,
  • możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole,
  • czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz,
  • dojrzewasz i masz związane z tym pytania,
  • doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji,
  • jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.

Konsultanci 116 111 czekają na Twój telefon!

Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem!

 

***

W Lesznie placówką udzielającą pomocy dzieciom – ofiarom przemocy fizycznej, przemocy psychicznej, wykorzystywania seksualnego, zaniedbania, zajmującą się problemem uzależnienia od alkoholu i narkotyków jest:

Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka/Ośrodek Interwencji Kryzysowej

Niepodległości 27C

64-100 Leszno

tel. (065) 529-98-65, (065) 529-98-66

faks (065) 529-95-49

e-mail: oikleszno@kki.net.pl

Opublikował: ngo@leszno.pl
Napisz do nas