2024-06-24
Otwarty konkurs ofert „Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Studenci”
Minister Cyfryzacji ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2024/2025 zadania publicznego pn. ,,Mistrzostwaw Algorytmice i Programowaniu – Studenci” z zakresu działalności wspomagającej rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechniania i wdrażania nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej oraz nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania, w ramach wieloletniego Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029. Termin składania wniosków upływa dnia 10 lipca 2024 roku
FUNDATOR:
Ministerstwo Cyfryzacji
O PROGRAMIE:
„Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI) ma podnosić zaawansowane kompetencje cyfrowych młodych ludzi. Program pozwala im nauczyć się nie tylko projektować algorytmy i programować, ale również projektować gry komputerowe. PRTI kierowany jest głównie do uczniów i studentów, a w ramach dodatkowych działań - także do nauczycieli i wykładowców, którzy się nimi opiekują.
CEL KONKURSU:
Celem zadania jest zaktywizowanie Studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów i programowania, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego.
NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE:
Oferent jest zobowiązany przedstawić całościowy i kompleksowy program wsparcia zarówno Studentów jak i Nauczycieli. Program powinien uwzględniać, że Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu będą odbywały się z uwzględnieniem specyfiki roku akademickiego. Oznacza to, że w ramach niniejszego zadania publicznego powinna rozpocząć się z początkiem i zakończyć z końcem roku akademickiego 2024/2025.
Wsparciem powinno zostać objętych 50 zespołów studenckich z uczelni wyższych jak również Nauczyciele sprawujący nad nimi opiekę. Opiekę nad zespołem sprawować będzie od 1 do 3 Nauczycieli. Będą oni objęci wparciem mającym na celu podniesienie ich kompetencji metodycznych oraz merytorycznych. W ramach uczestnictwa w Programie powinni oni otrzymywać wynagrodzenie za prowadzenie zajęć.
Studenci wchodzący w skład poszczególnych zespołów powinni podnosić swoje kompetencje w zakresie algorytmiki i programowania na przykład przez:
- udział w wykładach i szkoleniach prowadzonych przez autorytety naukowe z obszaru informatyki (zajęcia tradycyjne i e-learningowe);
- udział w wyjazdach edukacyjnych dedykowanych rozwojowi umiejętności informatycznych;
- realizację zadań z zakresu informatyki i matematyki w formie grywalizacji między zespołami;
- zawody finałowe Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu w programowaniu zespołowym.
Powyższe działania są działaniami przykładowymi. Mogą zostać rozszerzone o inne formy wsparcia. Działania powinny być komplementarne oraz przyczyniać się do realizacji celu głównego oraz celów szczegółowych.
Oferent zobowiązany jest zorganizować dla każdej edycji Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu zawody finałowe. Trzy najlepsze zespoły spośród zespołów studenckich otrzymają atrakcyjne nagrody – dopuszcza się by były to wyjazdy krajowe lub zagraniczne o charakterze edukacyjnym, podczas których uczestnicy będą mogli zapoznać się ze sposobami wykorzystania informatyki i matematyki w różnych obszarach gospodarki i przemysłu lub nagrody rzeczowe. Przewiduje się, że w przypadku przyznania nagród w postaci wyjazdów o charakterze krajowym lub zagranicznym mogą zostać one zrealizowane do końca danego roku kalendarzowego lub do końca trwania umowy (w zależności, która data jest pierwsza). Przewiduje się, że w przypadku braku możliwości organizacji wyjazdów z powodu sytuacji epidemiologicznej Zleceniobiorca może podjąć decyzję o zastąpieniu wyjazdu nagrodami rzeczowymi.
ODBIORCY:
Odbiorcami zadań są Studenci oraz Nauczyciele. Do zadania powinno zostać zrekrutowane minimum 50 zespołów. Każdym zespołem powinien opiekować się 1 do 3
Nauczycieli.
KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:
- organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 UoDPPioW, (m.in. stowarzyszenia, fundacje (z wyjątkiem fundacji utworzonych przez partie polityczne), oddziały stowarzyszeń posiadające osobowość prawną, związki stowarzyszeń, kółka rolnicze, koła gospodyń wiejskich, cechy rzemieślnicze, izby rzemieślnicze, izby gospodarcze, samorządy gospodarcze i wspólnoty mieszkaniowe);
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego; - stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
- spółdzielnie socjalne,
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Podmioty uprawnione do aplikowania nie muszą posiadać statusu organizacji pożytku publicznego (OPP).
WYSOKOŚĆ DOTACJI:
Budżet Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029 wynosi w roku 2024 – 9 mln zł, w roku 2025 – 9 mln zł.
W ramach konkursu można ubiegać się o dotację w wysokości do 2,5 mln zł, w tym wysokość dotacji przeznaczonej na realizację w roku 2024 wynosić może maksymalnie 1,5 mln zł, na realizację w roku 2025 maksymalnie 1 mln zł.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: do dnia 10.07.2024 roku
TERMIN REALIZACJI ZADANIA: Okres realizacji zadania musi mieścić się w okresie od 1 września 2024 r. do 15 grudnia 2025 r. Okres realizacji zadania jest tożsamy z okresem ponoszenia kwalifikowalnych wydatków związanych z realizacją zadań.
ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej:
Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa