2024-06-24
Otwarty konkurs ofert „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci”
Minister Cyfryzacji ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2024/2025 zadania publicznego z zakresu działalności wspomagającej rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechniania i wdrażania nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej oraz nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania, w ramach wieloletniego Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029. Termin składania wniosków upływa dnia 10 lipca 2024 roku
FUNDATOR:
Ministerstwo Cyfryzacji
O PROGRAMIE:
„Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI) ma podnosić zaawansowane kompetencje cyfrowych młodych ludzi. Program pozwala im nauczyć się nie tylko projektować algorytmy i programować, ale również projektować gry komputerowe. PRTI kierowany jest głównie do uczniów i studentów, a w ramach dodatkowych działań - także do nauczycieli i wykładowców, którzy się nimi opiekują.
CEL KONKURSU:
Celem zadania jest zaktywizowanie Studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności projektowania gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego.
NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE:
Oferent jest zobowiązany przedstawić całościowy i kompleksowy program wsparcia zarówno Studentów jak i Nauczycieli. Program powinien uwzględniać, że Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych będą odbywały się z uwzględnieniem specyfiki roku akademickiego. Oznacza to, że w ramach niniejszego zadania publicznego powinna rozpocząć się z początkiem i zakończyć z końcem roku akademickiego 2024/2025. Wsparciem powinno zostać objętych minimum 25 zespołów studenckich z uczelni wyższych jak również Nauczyciele sprawujący nad nimi opiekę. Opiekę nad zespołem sprawować będzie od 1 do 3 Nauczycieli. Będą oni objęci wparciem mającym na celu podniesienie ich kompetencji metodycznych oraz merytorycznych. W ramach uczestnictwa w Programie powinni oni otrzymywać wynagrodzenie za prowadzenie zajęć.
Studenci wchodzący w skład poszczególnych zespołów powinni podnosić swoje kompetencje w zakresie algorytmiki i programowania w szczególności przez:
- udział w wykładach i szkoleniach prowadzonych przez autorytety z branży gamingowej (w szczególności zajęcia tradycyjne i e-learningowe ze specjalistami w zakresie projektowania fabuły, programowania, technik przetwarzania obrazu i dźwięku, grafiki komputerowej);
- udział w wyjazdach edukacyjnych dedykowanych rozwojowi projektowania gier;
- rozwijanie projektów gier komputerowych w zespołach studenckich pod opieką Nauczycieli/wykładowców;
- finałowy konkurs z prezentacją projektów gier komputerowych.
Powyższe działania mogą zostać rozszerzone o inne formy wsparcia. Działania powinny być komplementarne oraz przyczyniać się do realizacji celu głównego oraz celów szczegółowych.
Oferent zobowiązany jest zorganizować konkurs finałowy. Trzy najlepsze zespoły spośród zespołów studenckich otrzymają atrakcyjne nagrody – dopuszcza się by były to zorganizowane wyjazdy krajowe lub zagraniczne o charakterze edukacyjnym, podczas których uczestnicy będą mogli zapoznać się z przemysłem gamingowym, lub nagrody rzeczowe. Przewiduje się, że w przypadku przyznania nagród w postaci wyjazdów o charakterze krajowym lub zagranicznym mogą zostać one zrealizowane do końca trwania umowy. Przewiduje się, że w przypadku braku możliwości organizacji wyjazdów z powodu sytuacji epidemiologicznej Zleceniobiorca może podjąć decyzję o zastąpieniu wyjazdu nagrodami rzeczowymi.
ODBIORCY:
Odbiorcami zadań są Studenci oraz Nauczyciele. Do zadania powinno zostać zrekrutowane minimum 25 zespołów. Każdym zespołem powinien opiekować się 1 do 3Nauczycieli.
KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:
- organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 UoDPPioW, (m.in. stowarzyszenia, fundacje (z wyjątkiem fundacji utworzonych przez partie polityczne), oddziały stowarzyszeń posiadające osobowość prawną, związki stowarzyszeń, kółka rolnicze, koła gospodyń wiejskich, cechy rzemieślnicze, izby rzemieślnicze, izby gospodarcze, samorządy gospodarcze i wspólnoty mieszkaniowe);
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego; - stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
- spółdzielnie socjalne,
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Podmioty uprawnione do aplikowania nie muszą posiadać statusu organizacji pożytku publicznego (OPP).
WYSOKOŚĆ DOTACJI:
Budżet Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029 wynosi w roku 2024 – 9 mln zł, w roku 2025 – 9 mln zł.
W ramach konkursu można ubiegać się o dotację w wysokości do 5 mln zł, w tym wysokość dotacji przeznaczonej na realizację w roku 2024 wynosić może maksymalnie 3 mln zł, na realizację w roku 2025 maksymalnie 2 mln zł.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: do dnia 10.07.2024 roku
TERMIN REALIZACJI ZADANIA:
Okres realizacji zadania musi mieścić się w okresie od 1 września 2024 r. do 15 grudnia 2025 r. Okres realizacji zadania jest tożsamy z okresem ponoszenia kwalifikowalnych wydatków związanych z realizacją zadań.
ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:
Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa