twitter instagram YouTube

2022-04-04
Erasmus + Akredytacja w programie Erasmus w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego, edukacji szkolnej i edukacji dorosłych

Erasmus + Akredytacja w programie Erasmus w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego, edukacji szkolnej i edukacji dorosłych

Akredytacja w programie Erasmus jest narzędziem dla organizacji zajmujących się kształceniem i szkoleniem zawodowym, edukacją szkolną oraz edukacją dorosłych, które chcą otworzyć się na transgraniczną wymianę i współpracę. Przyznanie akredytacji w programie Erasmus stanowi potwierdzenie, że wnioskodawca ustanowił plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w ramach szerzej zakrojonych działań wpisujących się w rozwój swojej organizacji. Akredytacja przyznawana jest jednorazowo na całą edycję programu. Nabór prowadzony jest do 19 października 2022r.

ZARZĄDZANIE: Europejska Agencja Wykonawcza ds. Edukacji i Kultury (EACEA) w Brukseli

O PROGRAMIE: Akredytacja w programie Erasmus jest narzędziem dla organizacji zajmujących się kształceniem i szkoleniem zawodowym, edukacją szkolną oraz edukacją dorosłych, które chcą otworzyć się na transgraniczną wymianę i współpracę. Przyznanie akredytacji w programie Erasmus stanowi potwierdzenie, że wnioskodawca ustanowił plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w ramach szerzej zakrojonych działań wpisujących się w rozwój swojej organizacji. Plan ten nazywany jest „planem Erasmus” i stanowi kluczowy element wniosku o akredytację w programie Erasmus. Wnioskodawcy mogą ubiegać się o indywidualną akredytację w programie Erasmus dla swojej organizacji lub o akredytację w programie Erasmus dla koordynatorów konsorcjów realizujących projekty mobilności, jak wyjaśniono poniżej. Wcześniejsze doświadczenie w ramach programu nie jest wymagane. Organizacje, które uzyskały już akredytację w programie Erasmus, mogą otrzymać znak doskonałości jako wyróżnienie ich dotychczasowej pracy i zaangażowania na rzecz jakości.

CEL:

W KAŻDEJ Z TRZECH DZIEDZIN: Wzmocnienie europejskiego wymiaru nauczania i uczenia przez:

  • promowanie wartości włączania i różnorodności, tolerancji i udziału w życiu demokratycznym
  • upowszechnianie wiedzy o wspólnym europejskim dziedzictwie i różnorodności
  • wspieranie rozwoju sieci zawodowych w Europie

W DZIEDZINIE KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA ZAWODOWEGO:

Przyczynianie się do wdrażania zalecenia Rady w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego i deklaracji z Osnabrück oraz europejskiego programu na rzecz umiejętności, a także do tworzenia europejskiego obszaru edukacji poprzez:

  • podniesienie jakości podstawowego i ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego (IVET i CVET)
  • wzmacnianie kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych, w szczególności znajomości języków i umiejętności cyfrowych
  • wspieranie rozwoju umiejętności specyficznych dla danego zawodu na obecnym i przyszłym rynku pracy 
  • wymianę najlepszych praktyk i promowanie stosowania nowych i innowacyjnych metod i technologii pedagogicznych oraz wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli, osób prowadzących szkolenia, mentorów i innych pracowników kształcenia i szkolenia zawodowego 
  • rozwijanie zdolności organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego do realizacji wysokiej jakości projektów w zakresie mobilności oraz ich zdolności podejmowania partnerskiej współpracy dobrej jakości przy jednoczesnym rozwijaniu strategii umiędzynarodowienia
  • umożliwienie mobilności wszystkim uczącym się w ramach podstawowego oraz ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego oraz zwiększenie średniego czasu trwania mobilności tych osób w celu zwiększenia jej jakości i wpływu
  • wspieranie jakości, przejrzystości i uznawania efektów uczenia się w okresach mobilności za granicą, zwłaszcza z wykorzystaniem europejskich narzędzi i instrumentów służących temu celowi

W DZIEDZINIE EDUKACJI SZKOLNEJ

Poprawa jakości nauczania i uczenia się w edukacji szkolnej przez:

  • wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli, członków kadry kierowniczej szkół i innych pracowników szkół
  • promowanie wykorzystania nowych technologii i innowacyjnych metod nauczania
  • poprawę uczenia się języków i zwiększanie różnorodności językowej w szkołach
  • wspieranie wymiany i przekazywania najlepszych praktyk w dziedzinie nauczania i rozwoju szkół

Wkład w tworzenie europejskiego obszaru edukacji przez:

  • budowanie zdolności szkół do angażowania się w transgraniczną wymianę i współpracę oraz do realizacji wysokiej jakości projektów w zakresie mobilności
  • umożliwienie mobilności edukacyjnej wszystkim uczniom w ramach edukacji szkolnej
  • wspieranie uznawania efektów uczenia się wśród uczniów i pracowników w okresach mobilności za granicą

W DZIEDZINIE EDUKACJI DOROSŁYCH:

Wkład w tworzenie europejskiego obszaru edukacji i europejskiego programu na rzecz umiejętności poprzez:

  • poprawę jakości formalnego, pozaformalnego i nieformalnego kształcenia dorosłych
  • poprawę jakości oferty kształcenia dorosłych dzięki profesjonalizacji kadry zawodowej oraz budowanie zdolności organizatorów kształcenia dorosłych do realizacji programów kształcenia wysokiej jakości
  • poprawę jakości nauczania i uczenia się w ramach wszystkich form kształcenia dorosłych oraz dostosowanie ich do potrzeb szerokiego społeczeństwa
  • poprawę oferty kształcenia dorosłych w zakresie kluczowych kompetencji określonych w unijnych ramach (2018), w tym w zakresie podstawowych umiejętności (umiejętność czytania i pisania, umiejętność rozumowania matematycznego, umiejętności cyfrowe) i innych umiejętności życiowych
  • budowanie zdolności organizacji kształcenia dorosłych i innych organizacji działających w dziedzinie edukacji dorosłych do realizacji wysokiej jakości projektów w zakresie mobilności
  • zwiększenie uczestnictwa dorosłych w każdym wieku oraz niezależnie od ich statusu społeczno-ekonomicznego w procesie kształcenia dorosłych, w szczególności przez wspieranie udziału organizacji pracujących z osobami uczącymi się będącymi w niekorzystnej sytuacji, mniejszych organizacji kształcenia dorosłych, organizacji po raz pierwszy korzystających z programu i organizacji mniej doświadczonych, a także społecznościowych organizacji oddolnych

NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE: Wnioskodawcy, którzy otrzymają akredytację w programie Erasmus, zyskują uproszczony dostęp do możliwości finansowania w ramach akcji kluczowej 1 w swojej dziedzinie. Coroczne zaproszenie do składania wniosków o finansowanie projektów akredytowanych przedstawiono w rozdziale poświęconym każdej z dziedzin objętych akredytacją w programie Erasmus

KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:

W dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego:

1.    Organizacje zapewniające podstawowe lub ustawiczne kształcenie i szkolenie zawodowe

2.    Lokalne i regionalne organy publiczne, organy koordynujące i inne organizacje pełniące rolę w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego

3.    Przedsiębiorstwa i inne organizacje publiczne lub prywatne zajmujące się organizacją szkoleń, ich prowadzeniem lub w inny sposób pracą z osobami uczącymi się i uczniami zawodu w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego

W dziedzinie edukacji szkolnej:

1.    Szkoły zapewniające kształcenie ogólne na poziomie przedszkolnym, podstawowym lub średnim

2.    Lokalne i regionalne organy publiczne, organy koordynujące i inne organizacje pełniące rolę w dziedzinie edukacji szkolnej

W dziedzinie edukacji dorosłych:

1.    Organizacje zapewniające formalne, pozaformalne i nieformalne kształcenie dorosłych

2.    Lokalne i regionalne organy publiczne, organy koordynujące i inne organizacje odgrywające pewną rolę w dziedzinie kształcenia dorosłych

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: 19 października godz. 12:00:00 (południe czasu obowiązującego w Brukseli)

TERMIN REALIZACJI ZADANIA: Akredytacja przyznawana jest jednorazowo na całą edycję programu.

ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:

Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej organizatora konkursu: erasmusplus.org.pl oraz w przewodniku Programu Erasmus+ Przewodnik Programu Erasmus +

KONTAKT:

Regionalne Punkty Informacyjne na lata 2021 – 2022 na terenie województwa wielkopolskiego:

1.    Kuratorium Oświaty w Poznaniu – Karolina Adamska – 780 386 020 - k.adamska@ko.poznan.pl 

2.    Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie - Przemysław Trawczynski - 601 498 634 - doradca2@cwrkdiz-konin.pl 

Opublikował: op@leszno.pl
Napisz do nas