2024-03-04
Konkurs „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – kampania społeczna”
W świadomości społecznej funkcjonuje wiele mitów dotyczących motywacji, roli i przywilejów opiekunów zastępczych oraz dzieci pod ich opieką. Ze względu na to rodziny zastępcze nie zawsze mogą liczyć na wsparcie ze strony przedstawicieli społeczności lokalnej. W celu odpowiedzi na wyżej zidentyfikowane wyzwanie Fundacja EY ogłosiła konkurs „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – kampania społeczna”. Wnioski należy przesyłać do dnia 2 kwietnia 2024 roku.
FUNDATOR:
Organizatorem konkursu jest Fundacja Ernst & Young (Fundacja EY).
O PROGRAMIE:
Konkurs dotyczy organizacji kampanii społecznej na rzecz rodzicielstwa zastępczego w społeczności lokalnej. Termin „kampania społeczna” definiuje się jako zestaw różnych działań, których celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy, zmiany myślenia, zachowania wobec rodzicielstwa zastępczego. Kampania społeczna może stosować narzędzia i techniki reklamowe oraz Public Relations. W ramach konkursu należy określić następujące elementy kampanii społecznej: jej cel, grupę lub grupy docelowe, hasło i główny przekaz, jak również kanały dotarcia do odbiorców, działania, które zostaną zrealizowane w ramach kampanii, partnerów. Odbiorcami planowanej kampanii społecznej są mieszkańcy danego powiatu/powiatów, a nie już istniejące rodzinne formy pieczy zastępczej, które mogą pomóc w jej przeprowadzeniu.
CEL KONKURSU:
Celem konkursu jest organizacja kampanii społecznej na rzecz rodzicielstwa zastępczego na terenie powiatu lub kilku powiatów.
NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE:
Dofinansowanie można otrzymać na organizację kampanii społecznej na rzecz rodzicielstwa zastępczego w społeczności lokalnej.
KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:
O granty na organizację kampanii społecznej na rzecz rodzicielstwa zastępczego mogą ubiegać się:
- rodziny zastępcze (RZ),
- rodzinne domy dziecka (RDD),
- placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego,
- organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia),
- instytucje publiczne (samorządowe i państwowe tj. PCPR, MOPS, MOPR, Organizatorzy Rodzinnej Pieczy Zastępczej), które pracują bezpośrednio z RZ oraz z prowadzącymi RDD, a także ich podopiecznymi i mają z nimi osobisty kontakt.
WYSOKOŚĆ DOTACJI:
Maksymalna kwota dotacji na realizację jednego projektu kampanii społecznej wynosi 10 000 złotych. Wnioskodawca zobowiązany jest do wniesienia min. 10% wkładu własnego do kosztów kampanii społecznej w formie finansowej, rzeczowej lub merytorycznej.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW:
Wnioski należy nadsyłać do dnia 2 kwietnia 2024 roku, do godziny 12:00 na adres e-mail: karolina.gadalska-karwacka@pl.ey.com – z tytułem wiadomości: DRZ_(nazwa wnioskującego z podaniem miejscowości).
KONTAKT:
Pani Karolina Gadalska-Karwacka - nr tel.: 797 974 234, adres e-mail: karolina.gadalska-karwacka@pl.ey.com.
ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej: