2018-03-23
Konkurs dotacyjny: Realizacja zadania z zakresu zdrowia publicznego
Zarząd Województwa Wielkopolskiego ogłosił konkurs na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego wynikającego z Wojewódzkiego Programu Profilaktyki I Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2018-2020, pn.: „Przygotowanie szczegółowej koncepcji oraz realizacja kampanii społeczno-edukacyjnej dotyczącej ryzyka szkód wynikających z picia alkoholu przez kobiety”. Oferty należy składać do 30 marca 2018 r.
Tytuł konkursu:
Przygotowanie szczegółowej koncepcji oraz realizacja kampanii społeczno-edukacyjnej dotyczącej ryzyka szkód wynikających z picia alkoholu przez kobiety.
Cel konkursu:
- Prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych adresowanych do kobiet w wieku 19 – 60 lat, mieszkanek województwa wielkopolskiego z przynajmniej średnim wykształceniem, dotyczących ryzyka szkód wynikających z picia alkoholu.
- Przeprowadzenie ww. kampanii, w terminie od maja do września 2018 r., z założeniem dwóch odsłon mediowych kampanii, przyjmującej formę działań zintegrowanych w całym wskazanym okresie, przynajmniej w telewizji, radiu i prasie regionalnej oraz Internecie, w tym w mediach społecznościowych (zasięg działań ograniczony do terenu województwa wielkopolskiego).
- Poprzez prowadzenie kampanii rozumie się realizację koncepcji w formie:
- przygotowania przynajmniej jednego, 30 sekundowego spotu telewizyjnego i jego emisja w telewizji regionalnej o zasięgu wielkopolskim i miasta Poznań, w liczbie przynajmniej 150 razy (łącznie), na rozpoczęcie i na zakończenie realizacji kampanii.
- przygotowania przynajmniej jednego, 30 sekundowego spotu radiowego i jego emisja na antenie jednej stacji regionalnej o zasięgu wielkopolskim i miasta Poznań, w liczbie przynajmniej 150 razy (łącznie), na rozpoczęcie i na zakończenie realizacji kampanii.
- stworzenie strony internetowej oraz profilu na przynajmniej jednym portalu społecznościowym wraz z prowadzeniem i utrzymaniem ww. przez cały okres trwania kampanii.
- przeprowadzenie ewaluacji oraz monitoringu (przeprowadzenie oceny ex-ante w zakresie postaw kobiet wobec alkoholu – diagnoza zjawiska, a następnie ocena ex-post).
- W ramach oferty przygotować należy koncepcję planowanych działań – założenia, cele, metody, sposób realizacji oraz przeprowadzić ewaluację oraz monitoring.
- Główne zagadnienia kampanii:
- specyfika spożywania alkoholu przez kobiety i wynikające z tego zagrożenia
- limity spożywania alkoholu o niskim poziomie ryzyka szkód dla kobiet
- wzorce spożywania alkoholu wykraczające poza granice picia o niskim ryzyku szkód
- określenie swojego wzorca picia jako sposób na zmniejszenie ryzyka negatywnych konsekwencji picia
- rozpropagowanie testu opracowanego przez Światową Organizację Zdrowia – Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu (AUDIT) – sprawdzenie, na ile ryzykowny jest aktualny model spożywania alkoholu
- ryzyko spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży – fakty i mity
W postępowaniu konkursowym zostanie wybrany jeden realizator zadania.
Oczekiwane rezultaty kampanii
- przedłożenie raportu z realizacji zadania, o którym mowa w pkt 3 - 5 zawierającego zestawienie faktycznych emisji w oparciu o przygotowany media plan wraz z opisem kampanii, stanowiącego załącznik do sprawozdania finansowego z wykonania zadania.
Łączna wartość środków finansowych przeznaczonych na zadanie:
- 900.000,00 zł
Termin realizacji
- od 7 maja do 30 września 2018 roku
Podmioty uprawnione do składania ofert:
- organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust 2 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- podmioty niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonymi w art. 2 ustawy o zdrowiu publicznym.
Oferty należy składać za pośrednictwem poczty lub osobiście w siedzibie Departamentu Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 (Punkt Kancelaryjny – hol główny lub w sekretariacie Departamentu Zdrowia, piętro XI, p. 1134), w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem: „Przygotowanie szczegółowej koncepcji oraz realizacja kampanii społeczno-edukacyjnej dotyczącej ryzyka szkód wynikających z picia alkoholu przez kobiety”.
Oferty składane winny być do: 30 marca 2018 r. do godziny 15:30.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej urzędu: Konkurs