twitter instagram YouTube

2017-03-21
Niezbędnik informacyjny

Niezbędnik informacyjny to kluczowe narzędzie potrzebne do dobrego wypromowania naszej organizacji, które pomoże nam w dobry, treściwy, kompleksowy i jasny sposób zaprezentować naszą organizacje. Jest to zbiór wszystkich najważniejszych informacji na temat organizacji pozarządowej.

Warto przygotować  zatem zestaw informacji o organizacji i prowadzonych przez nią działaniach, który może mieć wiele zastosowań, np.:

- możesz  zamieścić go na stronie internetowej organizacji, np. w zakładce „dla mediów”,

-  dołączać do wysyłanych mediom wiadomości ,

-  prezentować potencjalnym partnerom realizowanych projektów,

-  udostępniać firmom przy poszukiwaniu sponsorów.

Co powinien zawierać niezbędnik informacyjny:

1)      Najważniejsze informacje:

a)      Pełna nazwa organizacji, data założenia, dane adresowe, dane komunikacyjne(telefon, mail, www, profile na portalach społecznościowych), informacja o zarządzie i inne podstawowe informacje,

b)      Logo organizacji,

c)       Opis organizacji – forma notki biograficznej, w której podamy cel jej istnienia, główne działania, zarys historii (krótko i treściwie),

d)      Zdjęcia – z realizacji projektów, siedziby organizacji, zdjęcia szefa organizacji i kluczowych osób (jeśli nie mamy możliwości skorzystania z pomocy profesjonalnego fotografa, zróbmy zdjęcia sami).

2)      Informacje uzupełniające:

a)      Fakty i liczby – informacje statystyczne (ile projektów, ilu odbiorców działań lub uczestników dotychczas przeprowadzonych projektów, ile godzin zrealizowanych warsztatów/wyposażonych świetlic/wydarzeń itp.) oraz informacje historyczne (kluczowe fakty z historii organizacji) – nowoczesną formą prezentacji jest tzw. infografika,

b)      Biogramy szefa organizacji i kluczowych osób – po kilka zdań o życiorysach tych osób, ich dokonaniach zawodowych i roli pełnionej organizacji,

c)       Prezentacja organizacji i jej oferty (np. przygotowania w programie Power Point, dokument PDF, grafika, film),

d)      Materiały informacyjno-reklamowe (ulotki, broszury itp.),

e)      Dotychczas wysłane informacje prasowe.

Niezbędnik informacyjny powinien być w postaci cyfrowej, stworzony np. w edytorze tekstowym. Możemy wówczas szybko go wydrukować, dzięki czemu posiadać będziemy go również w formie papierowej. Oczywiście nie wszystkie materiały możemy przelać na papier, jednak wówczas możemy zamieścić je w sieci, dodając niezbędne adnotacje w tekście z informacjami, gdzie znajdziemy dodatkowe rzeczy.

Opublikował: ngo@leszno.pl
Napisz do nas