2017-03-24
Promocja na 5
Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji oraz skuteczne informowanie o jej ofercie i zapotrzebowaniu to warunek przyciągnięcia zarówno odbiorców działań, jak i sponsorów oraz wolontariuszy.
Istnieje wiele sposobów, które pomogą Wam utworzyć jak najlepszy wizerunek organizacji. Przykładowe narzędzia realizacji działań promocyjno-informacyjnych:
- tablice i szyldy informacyjne,
- informacja o organizacji na stronie www i portalach społecznościowych,
- blogi,
- newsletter,
- plakaty – umieszczane przy wejściu do siedziby NGO, w urzędach i różnych instytucjach miejskich - wszędzie tam, gdzie dostęp do informacji będzie jak najbardziej powszechny,
- broszury, foldery, ulotki i inne materiały drukowane,
- informacje prasowe – wysyłane do prasy lokalnej, regionalnej i ogólnopolskiej, magazynów branżowych, serwisów internetowych,
- artykuły w prasie lokalnej i ogólnopolskiej,
- informacja w broszurze „Co słychać w Trzecim sektorze”,
- ogłoszenia prasowe i w serwisach internetowych,
- informacje na stronach www organizacji oraz na portalach społecznościowych,
- informacje na www.leszno.pl i profilach społecznościowych fb/tw Leszczyńskie NGO,
- konferencje prasowe, spotkania informacyjne, tzw. drzwi otwarte,
- promocja projektu podczas targów i różnego rodzaju eventów (konferencje, seminaria) – np. poprzez zamieszczenie informacji o projekcie w materiałach konferencyjnych, rozdawanie broszur informacyjnych, prezentacja projektu na konferencji itp.,
- filmy promocyjne, prezentacje multimedialne, materiały informacyjne na CD,
Wszystkie te elementy powinny być unikalne, jak najbardziej związane z Waszym podmiotem. Ich dystrybucja może być dowolna, im szerszy zasięg promocji, tym większy sukces uzyskacie.
Dostarczaj informacji bezpośrednio
Media społecznościowe opierają swoje istnienie na stosunkach międzyludzkich. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów, jest to komunikacja w obie strony, nie zaś przekaz reklamowy do biernych odbiorców.
Aby ludzie na Waszym profilu byli zaangażowani i chętni do dalszego rozmawiania o organizacji muszą mieć dostęp do ciekawych materiałów. Mogą to być zdjęcia, filmy lub artykuły.
Nietuzinkowe pomysły na promocję NGO?
W dobie powszechnej globalizacji, natłoku otrzymywanych informacji, wielu działań i inicjatyw, warto zrobić coś, co będzie wyjątkowe i wyróżniające nas i naszą organizację od innych. Warto tutaj postawić na swoją kreatywność i wykonać coś nietuzinkowego. Możliwości jest wiele, my postanowiliśmy przedstawić Wam kilka ciekawych propozycji:
- znajdźcie blog tematyczny, związany z tym co robi Wasza organizacja. Napiszcie do jego twórcy i zaproponujcie swoją organizację jako instytucję, z którą można przeprowadzić ciekawy wywiad lub sami napiszcie interesujący post o organizacji do zamieszczenia na blogu (tzw. post gościnny),
- nagrajcie krótki, 1-2 minutowy filmik mówiący o tym kim jesteście, czym się zajmujecie i jaką macie misję. Wrzućcie go na Youtube, udostępnijcie na Facebooku, pokazujcie znajomym,
- zorganizujcie konkurs. Niech nagrodą będzie coś, co oferujecie, a zadaniem coś, co będzie wymagało promowania Waszej organizacji np. w mediach społecznościowych, albo offline, np. konkurs polegający na stworzeniu czegoś własnoręcznego,
- zorganizujcie konkurs foto (związany z Waszą działalnością),
- ustawcie w swoim podpisie w mailu link do Waszej strony, czy profili społecznościowych i zachętę, aby kliknąć,
- zaprezentujcie się na stronie Miasta Leszna www.leszno.pl oraz portalu społecznościowym Facebook.com/LeszczyńskieNGO,
- rozdajcie coś, poproście o recenzję i o promocję idei,
- sfotografujcie swoją organizację od kuchni. Umieśćcie zdjęcia na Facebooku,
- zróbcie dzień „drzwi otwartych”,
- przyjdźcie na Targi NGO i opowiedzcie, czym się zajmujecie oraz stwórzcie stanowisko animacyjne,
- zamieśćcie w Internecie sylwetki członków Waszej organizacji,
- stwórzcie kolorowankę związaną z usługami Waszej organizacji. Dla dzieci jak znalazł,
- napiszcie do kilku gazet, stacji radiowych i portali czym się zajmujecie i dlaczego warto przeprowadzić z Wami wywiad,
- zorganizujcie konkurs na hasło reklamowe organizacji,
- zróbcie wizytówki z zachętą do nawiązania kontaktu.
Dla wypromowania swojej organizacji dobrym pomysłem jest też branie udziału w dyskusjach toczących się na innych profilach społecznościowych, powiązanych ze specyfiką naszej organizacji. Dla przykładu: NGO zajmujące się powadzeniem Centrum Wolontariatu w Lesznie, lub prowadzące zajęcia karate mogą wypowiadać się na fanpage’u ogólnopolskiej organizacji zajmującej się tymi obszarami. Bądźcie aktywni!