Informacje o kampanii
„WyPRomuj NGO” to kampania adresowana głównie do przedstawicieli leszczyńskich organizacji pozarządowych. W specjalnie przygotowanych newsach, poradnikach, wiadomościach czy publikacjach znaleźć można informacje głównie o tym, w jaki sposób budować wizerunek organizacji, jak zdobyć odbiorców przeprowadzanych inicjatyw, jak zaistnieć w sieci, czy jakie możliwości promocyjne daje organizacjom Miasto Leszno.
O ogromnym znaczeniu promocji, jak najszybszego przekazu informacji, czy chociażby dobrym wizerunku, zarówno w wymiarze fizycznym, jak i w sieci w dzisiejszym świecie nie ma co dywagować. Dotyczy to również organizacji pozarządowych, które realizując swoje cele i zadania powinny pamiętać o tym, by odpowiednio zaprezentować siebie, zadbać o swój PR i pokazać swoje atuty. W związku z tym Miasto Leszno postanowiło przeprowadzić kampanię „wyPRomuj NGO”, dzięki której w łatwy i przystępny sposób przedstawiciele Trzeciego Sektora mogli poznać tajniki i sekrety budowy dobrego wizerunku organizacji oraz skutecznego dotarcia z przekazem promocyjnym do mieszkańców.
Kampania „wyPRomuj NGO” rozpoczęła się w marcu 2017 roku. W ciągu kilku tygodni opublikowano 15 newsów tematycznych, w których informowano m.in. o tym, jak dbać o wizerunek organizacji pozarządowej, jak pokazać NGO mieszkańcom, czy jakie możliwości daje NGO-som Miasto Leszno.
Dlaczego „wyPRomuj NGO”? „Wypromuj” od szeroko pojętej promocji, podkreślone „PR” oznacza natomiast public relations, czyli dbałość o wizerunek i jak najlepszy kontakt z otoczeniem, a NGO to nic innego jak Non Governmental Organization czyli organizacja pozarządowa. Tematy, które zostały omówione w kampanii to m.in. promocja organizacji pozarządowej w sieci, np. w mediach społecznościowych, sposoby nagłośnienia i reklamowania wydarzeń organizowanych przez NGO, czy chociażby proste, ale skuteczne metody marketingowe, dzięki którym organizacja może budować jak najlepsze relacje z mieszkańcami, czy pozyskiwać nowych członków bądź darczyńców.
Podczas całej akcji zaprezentowana została również oferta, jaką kieruje do organizacji pozarządowych Miasto Leszno. Mowa tu o wsparciu merytorycznym i praktycznym. Oprócz porad i propozycji, przedstawione zostały też obowiązki, jakie spełniać muszą organizacje, podczas gdy realizują dane projekty, czy otrzymują wsparcie od Miasta Leszna. W ramach kampanii odbyły się również warsztaty z zakresu prowadzenia profili na portalach Facebook i Twitter, zainicjowane przez magistrat. Dzięki nim w sieci pojawiło się kilka nowych profili leszczyńskich organizacji pozarządowych.
Mamy nadzieję, iż przeprowadzona kampania pomogła bądź pomoże organizacjom pozarządowym w lepszym i skuteczniejszym budowaniu wizerunku oraz tworzenia jak najlepszych i pozytywnych relacji na linii organizacja – mieszkańcy.